reklama

Neustávajúca nádej lepšieho zajtrajška...

Na Slovensko som dorazil po dlhej, veľmi dlhej ceste. Ono sa stalo miestom, kde som začal môj nový život. Dohnala ma sem nesplnená túžba po bezpečí a slobode, doma v Somálsku totiž prebieha vojna bez vyhliadky na zlepšenie situácie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na Slovensku mi bola poskytnutá doplnková ochrana a vydané s ňou súvisiace dokumenty ktoré, ako som dúfal, zmenia môj doterajší život a ja budem môcť zabudnúť na minulosť. Žiaľ, neočakávané prekážky, na mysli mám najmä náročný jazyk a bezvýsledné úmorné snaženie pri hľadaní zamestnania sa na mne neraz odrazili negatívne. Najväčšiu limitáciu vidím v štatúte doplnkovej ochrany, ktorá mi bola udelená. Ja a moji priatelia paradoxne zdieľame viacero ťažkostí spojených práve s touto formou ochrany. Dovoľte mi, aby som Vám rozpovedal ako väčšinou prebieha moje hľadanie zamestnania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navštívil som viaceré spoločnosti. Stretol som sa vždy s rovnakou uvítacou otázkou: „Akým typom pobytu disponujete?“ Odpovedal som, že mi bola udelená doplnková ochrana na jeden rok a s ňou súvisiaci prechodný pobyt. Potom nasledovala už len odmietavá reakcia. Nemôžem si nájsť prácu, pretože nemám trvalý pobyt. Napriek zlým skúsenostiam sa však nevzdávam a pokračujem v úsilí hľadať zamestnanie.

Prechodný pobyt nie je pre mňa prekážkou len pri hľadaní zamestnania. Ako ďalší príklad spomeniem udalosť nadväzujúcu na moje hobby. Som mladý človek, milujem čítanie noviel, štúdium, a tak som sa rozhodol zapísať sa do miestnej knižnice a vypožičať si zopár kníh na domáce štúdium. Na prvý pohľad všedná záležitosť, nie však pre mňa. Je len ťažko zabudnúť na deň, keď pracovníčka knižnice po tom ako zistila, že môj pobyt je len prechodný a zároveň nie som zahraničný študent, mi dosť nepríjemným spôsobom odobrala možnosť požičiavať knihy domov. Pred touto udalosťou som s výpožičkou problém nemal, čo však bolo spôsobené chybným výdajom môjho preukazu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj napriek niektorým zlým skúsenostiam sa na Slovensku cítim byť slobodný. Pri spomienke na svoj domov, kde som sa nemohol len tak pohybovať kde chcem a kedy chcem, a to nespomínam ani dôsledky s tým súvisiace na moje vnútorné prežívanie môžem len zopakovať, že sa tu skutočne cítim slobodný. Mám veľa dobrých priateľov. Práve oni ma povzbudzujú, aby som držal krok so všetkým, čo prinesie každý deň. Sú šťastní, čo sa ma osobne veľmi dotýka. Mojou túžbou je priblížiť sa k nim stále viac, na integrácii mi skutočne záleží.

Na záver a na odľahčenie by som sa chcel podeliť o moje dojmy z tunajšej klímy, ktorá sa líši od tej v Somálsku. Striedanie zimy a leta je úžasné. Milujem leto, všetko sa zazelená, večere možno tráviť pri rieke a občas si zaplávať. Zima mi nevadí, veď počas nej sa možno zobrať do hôr na lyže, čo sa mi skutočne páči.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Said Haji

Refugee friendly

Refugee friendly

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracovníci neziskovej organizácie, dobrovoľníci a všetci, ktorí chcú písať o problematike nútenej migrácie, ako aj tí, o ktorých je reč-cudzinci na Slovensku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu